Mgr. Ida Hurtíková

ženská fyzioterapeutkaHurtíková Ida

fyzioTERAPIE a fyzioPREVENCE

• močová inkontinence a hyperaktivního močového měchýře
  • bolestí v podbřišku, páteři, pánvi
  • po náročném porodu nebo gynekologické operaci
  • v individuální péči o těhotné ženy
  • při funkční neplodnosti

Proces

Po úvodním pohovoru a vstupním kineziologickém vyšetření je klientce navržen krátkodobý a dlouhodobý plán terapie. Při nácviku a tréninku jsou respektovány její individuální možnosti. Během celé spolupráce je žena kvalitně edukována a jsou jí vysvětleny spojitosti léčby. Pro optimální zjištění stavu svalů pánevního dna se provádí také vyšetření per vaginam. Pokud se však žena tohoto vyšetření z jakéhokoli důvodu obává, bude vyšetřena méně přesným vyšetřením pohmatem přes kůži v okolí genitálií. V ambulanci provádíme i ošetření oblasti kostrče per rectum, pokud je k tomu jasná indikace.

Přístupy

Úspěšnost terapie je založena na kombinaci klasické fyzioterapie a tradičních léčitelských metod, změny pak nastávají nejen v rovině tělesné, ale i duševní a energetické.

Tradiční

• cvičení podle Ludmily Mojžíšové; aktivizace hlubokého stabilizačního systému; mobilizace a techniky měkkých tkání; práce se spoušťovými body (trigger points); práce s dechem

Moderní

•  „Ostravský koncept“ cvičení svalů pánevního dna; práce se svalovými řetězci; práce s fasciemi; TRE a biodynamika

Alternativní

• léčebná jóga a tai-ji; shiatsu, výživová doporučení, behaviorální terapie

Komplementární

• tejping, aromaterapie (éterické oleje K.Hadek a Nobilis Tilia), lokální nahřívání

Cíl terapie

Cílem terapie je odstranění bolestí a funkčních obtíží, které ženu trápí, a omezují v plnohodnotném žití radostného života. Žena se naučí volní (vědomé) aktivaci a relaxaci a používání svých svalů pánevního dna při běžných denních činnostech. Jedním z příjemných bonusů cvičení bývá zlepšení celkové kvality života a zlepšení sexuálního prožitku. Pravidelným cvičením se uvede do chodu správná reflexní (nevědomá) aktivita svalů pánevního dna a hlubokého stabilizačního systému pro správnou funkci páteře (zbavení se chronické bolesti).

Pokud není zvláštní důvod (bolest aj.) k častější terapii, probíhají první 2-3 setkání zpočátku 1× týdně. Podle individuální situace (absence dřívějších bolestí) a tělesné inteligence (schopnost pochopit a naučit se správně provádět cvičení) se frekvence terapií ustálí na 1× 2-3 týdny. Po vyřešení problému doporučuji opakovací návštěvu 1× 1-2 měsíce (např. pro nácvik náročnějších cvičení).

Klientky si terapii hradí samy.

Ceník a aktuální informace najdete na www.somatherapia.cz/cenik.

Objednávejte se prosím telefonicky nebo emailem.

Mgr. Ida Hurtíková

+420 731 150 585